autsajd furt ještě odpovídá, part 3
Nojo, fesore, z toho vašeho proslovu by plynulo, že třeba každý voják je eklhaft, čeže, jak jste to poněkud pateticky charakterizoval "slouží smrti"? Fakt jako?
Nojo, to jsou problémy, Jeniku, zadumaně pronesl profesor autsajdes. Voják je nástroj, který musí být někdy, holt, použit. Ovšem ani on se nemůže vždy (v opravdu zjevných situacích) odvolávat na rozkazy, musí zapojit... bacha, říká se svědomí, ale já říkám, že ne.
Nojo, to jsou problémy, Jeniku, zadumaně pronesl profesor autsajdes. Voják je nástroj, který musí být někdy, holt, použit. Ovšem ani on se nemůže vždy (v opravdu zjevných situacích) odvolávat na rozkazy, musí zapojit... bacha, říká se svědomí, ale já říkám, že ne.
Moje slova profurtstore, se s tim nesrat! Zavrčel Dagles, který se cítil v téhle mudrlantské diskuzi poněkud mimo.
Ono takhle, nedal se vyrušit autsajd, který jak jednou začal s proudem slov, nešlo ho zastavit.
Ona takhle, na rovinu, kolik lidí je schopných si svědomí neukecat, má odvahu přijmout nepohodlná, nebo jeho ohrožující rozhodnutí na základě svědomí? Kolik lidí se je schopných oprostit od vlivy výchovy, společnosti, konformity, mindráků...? Jedno procento? Kéž by! Nejspíš ani jedno promile.
Navíc humanitu se učíme jen kratičkou dobu a zdaleka ne všude na zemi.
Takže vésti nás mohou nějaké moudré poučky, zákony, tradice... což si ale okecáme, nepřečteme, upravíme.
Nebo vzory. Což ale také okecáme "On byto tak určitě chtěl!" Zejména u vzorů mrtvých. On vzor má být mrtvý, zakonzervovaný, abychom ho nepoznali moc zblízka, i s tím nevzorným.
Nebo vzory. Což ale také okecáme "On byto tak určitě chtěl!" Zejména u vzorů mrtvých. On vzor má být mrtvý, zakonzervovaný, abychom ho nepoznali moc zblízka, i s tím nevzorným.
Ale furt je to asi lepší, než ty psaný vodítka.
Někdy kolem roku nula chodil jeden žid a řemeslník po Palestíně. On mohl svým učedníkům a zástupům kázat o tom co mají dělat. On i kázal. Ale, myslím si, bylo mu jasné, na co ta svoloč kolem něj má schopnosti.
Někdy kolem roku nula chodil jeden žid a řemeslník po Palestíně. On mohl svým učedníkům a zástupům kázat o tom co mají dělat. On i kázal. Ale, myslím si, bylo mu jasné, na co ta svoloč kolem něj má schopnosti.
A tak řekl "Následujte mne!" koukejte co dělám a máte vodítko. Pomáhám bližním, nekradu, smilním přiměřeně, ale na ty co to trochu přeženou neházím kamení. Vůbec neházím kamení, nevyvyšuji se. A nemyslím si, že příslušník jiného kmene je zvíře na zabití, ale posuzuji ho podle skutků.
Jak víme, ono "následování" si přetlumočila jedna instituce takto: Koukejte vstoupit k nám a poslouchejte nás, my máme na "následování" monopol. Ono by to nakonec takhle také šlo, kdyby se nesnažili zlikvidovat všechny, co tuhle hru nechtěli s nimi hrát nechtěli. Jinak jo, mohlo by to fungovat... kdyby... moc, blbost lidská...
Takže závěr profesore autsajde?
Hmmm, něco by to chtělo! Ale co?
Nevim, nějak nevim.
Hmmm, něco by to chtělo! Ale co?
Nevim, nějak nevim.
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka